Forum www.sklteam.fora.pl Strona Główna

 Piaggio Zip II [tuning projekt]

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
pluto
Administrator



Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łobodno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 8:39, 21 Lip 2009    Temat postu: Piaggio Zip II [tuning projekt]

Siemka Panowie Wink

Chciałem Wam przedstawić mój "motór". Smile Pojazd marki Piaggio, model Zip II, rok produkcji 2001, rok rejestracji 2002. Pojemność - seryjnie 50ccm, moc 4.3 KM, prędkość max - 45 z blokada, 70 bez blokad. Koła malutkie, tylko 10''. Narazie bez zdjęć. Zdjęcia zrobie, jak skuter będzie znów sprawny.

Zmiany:


a) wizualizacja


Nie inwestuje w wizualizację, wolę żeby skuter nie wyglądał, ale za to brał innych lekko i bez problemu. Jak ktoś widzi porządnie zrobiony skuter, to może spodziewać się po nim wiele. Jak ktoś widzi średni, to nie myśli nawet, że max prędkość to 115km/h Wink Ale, nie myślcie, że brak jakichkolwiek zmian w wyglądzie.

1. Dość istotna, zmiana koloru na czarny metallic z palety VW.
2. Usunięcie wszelkich naklejek, emblematów i tego typu szpetnych elementów. Zaszpachlowanie dziur po nich.
3. Nowe naklejki na przodzie skutera - Stage6 i Polini i na tyle wlepki Częstochowskiego Klubu Skuterowego. (Dodają mi jakieś 8KM Very Happy)
4. Polerka klamek hamulcowych.
5. Pomalowanie "tablicy rozdzielczej".


b) mechanika


Jak pisałem wyżej, dla mnie najważniejsze są osiągi, dlatego sporo pieniędzy zainwestowałem w tuning silnika. Szczegóły niżej:

1. Cylinder Malossi MHR Replica 70 ccm
2. Sportowy wał korbowy Top Racing Evolution II
3. Układ wydechowy, bez tłumików, Stage 6 Pro Replica
4. Wariator Hebo NG
5. Stożkowy filtr powietrza Polini Air Box
6. Dysza głowna 105 (okazała się główną przyczyną defektu tłoka - za mała. Będzie 120.)
7. Rolki, sprężynki - regulacja.

Ogólna moc szacowana na 15-16KM. Maksymalna moc, jaką można wyciągnąć z tego cylindra to 18.7KM. Ja mam dość restrykcyjny układ wydechowy, w każdym razie klase niżej niż cylinder. Musiałby być wydech całkowicie przelotowy, jednakże wtedy byłoby jeszcze głośniej i mógłbym stracić dowód rejestracyjny w razie kontroli policji. (Z reszta juz teraz moge.. Very Happy )

Od dość długiego już czasu skuter znów jest nieużywany z powody defekty tłoka, który został przetopiony. Gładź cylindra nawet nie ruszona, więc wystarczy sama zmiana tłoka - brak mobilizacji. W każdym razie już zamówiłem sobie kolejke u mojego mechanika. Po naprawieniu Piaggio będzie do sprzedania. 5476843 - pod tym moim numerem GG więcej informacji.


Za pomoc w robieniu skutera dziękuje:

Lakiernik - Boniek Lada - sporo mnie nauczył, ładnie pomalował.
Mechanicy - Patryk Puchała - gruby; Rafał Różański - M.A.N.I.E.K. - złożyli silnik
Elektromechanik - Irek Polak - doprowadził układ elektryczny do stanu używalności.
Michał Stemplewski - Fajka, za rady i pomoc.

I wszystkim innym o których zapomniałem, a którzy służyli pomocą.

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pluto dnia Wto 8:48, 21 Lip 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fajka70




Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łobodno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 13:08, 24 Lip 2009    Temat postu:

Widać że kasy w piździka nie szkoda i dobrze Very Happy ale ja bym dodał,że tłumik nie musi być głośny. W razie czego służe pomocąWink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pluto
Administrator



Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łobodno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:29, 26 Lip 2009    Temat postu:

Fajka, owszem, musiałby być bo mam na myśli całkowicie przelotowy, bez żadnych komór tłumiących. Wink Chyba, że wydam 1000 zł na wydech, który będzie pasował z cylindrem. Ale to też jest typowo wyścigowy wydech i jest za głośny.

Pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pluto dnia Nie 9:30, 26 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fajka70




Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łobodno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 16:00, 26 Lip 2009    Temat postu:

1000zł za wydech Shocked stary.... konstruujesz "spawaka" i jest to najoptymalniejszy tłumik dla tego moto Laughing Szukasz parametrów tego drogiego wydechu, wrzucasz w odpowiedni program, projektujesz kształt wydechu wg. własnego uznania(zmieniasz kąty stożków itp) zapisujesz to gdzieś na dysku i wysyłasz do firmy, gdzie laserowo tną blachę. Podajesz im grubość blachy, z jakiej ma to być powycinane, robisz wpłatę na konto za materiał i cięcie(max120zł) i po kilku dniach otrzymujesz kurierem blachę z paragonem, udajesz się do firmy ślusarskiej,mówisz o co chodzi oni wyginają blachę, spawają tig-iem, gładzą spaw, ty poprawiasz w domu na lustro i albo lakier, albo polerka Mr. Green Jak chcesz mieć całkowicie przelotowy, ściągnij końcówkę i po bólu Razz wydech by cię wyniósł 200zł max

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.sklteam.fora.pl Strona Główna -> Wasze maszyny Wszystkie czasy w strefie MST (U.S./Kanada)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin